Dne 7.10.2022 smo se z izbirnim predmetom šolsko novinarstvo odpravili v največjo slovensko javno medijsko hišo RTV. Okoli 13.15 smo prišli v zgradbo, kjer nas je na recepciji veselo pričakala urednica otroškega programa Martina Peštaj ter nas odpeljala mimo ozkega hodnika, kjer so imeli pisarne novinarji razvedrilnih programov pod vodstvom urednice ga. Vanje Vardjan kot na primer Studio 3 – Tarča ali Studio city, Joker.

                                         

V času našega prihoda so snemali zaključek oddaje Male sive celice, kjer preverjajo znanje in vrline sedmošolcev, osmošolcev in devetošolcev, pri tem smo videli zakulisje oddaje ter obraze nekaterih novinarjev. Takrat je vodil oddajo novinar Juš Milčinski, od blizu pa smo videli, kako so snemanje v živo za nekaj sekund prekinili, saj se je takrat novinar zmotil oz. je nekaj narobe povedal, to napako pa odpravili s tem, ko je on ta delček ponovil. Nato smo se sprehodili mimo ozkih hodnikov, eden izmed prostorov, pripadujočih RTV-ju, je bila soba, kjer vsakemu novinarju oziroma novinarki naredijo masko oz. ga uredijo, saj bi se pod reflektorji naša koža preveč bleščala, če ne bi bili “napudrani”. Prišli smo do skladišča, tam montirajo sceno oz. ozadje določene oddaj jo skladiščijo ali pa popravljajo, če je kaj za popraviti. Skladišče mora imeti veliko prostora pa tudi velika vhodna vrata, namenjena snemanju, če želimo snemati nekaj z avtom, kot je bilo pri Firbcologih. Videli smo tudi studio za informativno oddajo Dnevnik, ta studio je postavljen ves čas, saj je ta oddaja na voljo vse leto, nasproti njega je postavljen tako imenovan “green screen“, ki ga računalniško obdelajo tako, da mu dajo pravo ozadje. Sprehodimo se do dela stavbe, kjer ustvarjajo otroško oddajo Infodrom, novinarka Neža Prah Sebičar nam je pokazala, kako zmontirati določen prispevek ter ga računalniško urediti, potem pridemo v režijo, kjer nam pokažejo dela oziroma naloge določene osebe, režija je nemoteno povezana z voditeljem, oddaje, v našem primeru je bila ta voditeljica Katja Špojlar. Delavci v režiji imajo svoje naloge, nekdo skrbi, da začnejo snemati, ko je to potrebno, nekdo je tako imenovan “vodja” vsega, nekdo pa ima pred sabo na milijone tipk ter upravlja s tem tako kot mora. Tudi mi smo bili deležni konca oddaje Infodrom, kar nas je zelo veselilo, videli pa smo, da pri lažjem označevanju poti premikanja voditelja uporabljajo nevidne okrogle ploščice, da voditelj ve, kako se mora premikati, da ga kamera vidi v najboljšem pogledu.

                                     

S tem smo končali naše popotovanje po RTV-ju, naj še povem, da je ta prefinjena zgradba deljena na dva dela: prvi del je televizija, drugi del pa radio. Če bi bil jaz na njihovem mestu, bi si izbral delo pisanja prispekov na Infodromu ali Dnevniku.

                                           

Tim de Gleria